اثربخشی بخاری صنعتی نسبت سایر روش های گرمایش

اثربخشی بخاری صنعتی نسبت سایر روش های گرمایش

روش های گرمایش تابشی و همرفتی بر اساس دو فرآیند فیزیکی کاملا متفاوت است. یک بخاری همرفت یا بخاری صنعتی تنها هوای اتاقی را که قرار است گرم شود گرم می کند، در حالی که یک بخاری تابشی دیواره بیرونی و اشیاء اتاق را گرم می کند. بنابراین، ترمودینامیک در مورد گرمایش همرفتی عمل می کند، در حالی که مکانیک کوانتومی با گرمایش تابشی کار می کند. تابش گرما باعث ایجاد آب و هوای بسیار راحت تری نسبت به گرمایش همرفت می شود. گرمایش تابشی هوا را به گردش در نمی آورد و هوای اتاق کمتر خشک می شود. علاوه بر این، به دلیل گرمای تابشی، قالبی تشکیل نمی شود، زیرا تراکم تنها زمانی اتفاق می افتد که هوا خنک شود. به همین دلیل این سیستم گرمایشی یا گرماتاب برای افراد مبتلا به آلرژی بسیار مناسب است.

از خورشید استفاده کنید

ما گرمای تابشی را از زندگی روزمره به لطف تابش خورشیدی می شناسیم که اشیایی را که به آنها برخورد می کند گرم می کند. در خانه خودمان، اکنون می‌توانیم از این روش سود ببریم و به طور مداوم با یک سیستم گرمایش تابشی دماهای راحت تولید کنیم. در اینجا نیز فقط اجسام جامد و مایع گرم می شوند که به نوبه خود گرما را به اتاق منتقل می کنند. با این حال، هوا دیاترم است، یعنی در برابر پرتوهای گرمایی که تولید می شود، نفوذپذیر است. بنابراین، دمای هوای اتاق را می توان خنک تر نگه داشت، که بسیار دلپذیرتر از استفاده از گرمایش همرفتی است. پرتوهای مادون قرمز مورد استفاده در گرمای تابشی امواج الکترومغناطیسی هستند. طول موج مورد استفاده در گرمایش تابشی در محدوده 2 تا 50 میکرومتر است که کاملا بی خطر است.

نرخ تبادل هوا پایین

استفاده از یک بخاری صنعتی کارآمد می تواند از راه های مختلفی در مصرف انرژی صرفه جویی کند. از آنجایی که نه هوا، بلکه اشیاء در یک اتاق گرم می شوند، تنها مقدار کمی انرژی در طی تبادل هوا به دلایل بهداشتی مصرف می شود. از طرف دیگر گرمایش همرفت باید ابتدا تمام هوای اتاق را دوباره گرم کند تا دمای مورد نیاز بازگردد. در این حالت بخش قابل توجهی از هوا جابجا می شود که منجر به چرخش مداوم گرد و غبار نیز می شود. این یک بار بر روی غشاهای مخاطی وارد می کند، که یک ضرر بزرگ است، به ویژه برای مبتلایان به آلرژی و آسم، و در استفاده از گرمایش همرفت به حساب می آید. نرخ تبادل هوای کمتر به دلیل هوای خفته ناشی از گرمای تابشی نه تنها ضد آلرژی است بلکه باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی نیز می شود. برای گرم کردن هوا، در یک سیستم گرمایش همرفتی معمولی، تفاوت دمایی بین هوای اتاق و عنصر گرمایش ضروری است. از طرف دیگر بخاری صنعتی از قانون استفان بولتزمن پیروی می کند و نسبت به دمای مطلق با توان چهارم متناسب است.

گرمای تابشی در مقابل گرمای همرفت – تفاوت‌ها

در حالی که بخاری‌های معمولی که به عنوان بخاری‌های همرفت نیز شناخته می‌شوند، بخشی از انرژی گرمایی خود را به هوای محیط منتقل می‌کنند تا دمای اتاق را افزایش دهند، بخاری صنعتی از گرمای تابشی استفاده می‌کنند. آنها سطوح دیوار و اشیاء اتاق را گرم می کنند که از آنجا گرما به عنوان تابش گرما به کل فضای داخلی منتقل می شود و به طور یکنواخت توزیع می شود. بنابراین، روش‌های گرمایش تابشی و همرفتی مبتنی بر دو فرآیند فیزیکی کاملاً متفاوت هستند. گرمای جابجایی بر اساس اصل ترمودینامیک کار می کند، گرمای تابشی طبق اصل مکانیک کوانتومی.

گرمایش تابشی مزایای زیادی دارد

 پانل های گرمایشی ما مانند سایر بخاری صنعتی کار می کنند و می توان آنها را با گرمای تابشی توسط تابش خورشید مقایسه کرد، که اشیایی را که تحت تابش اشعه خورشید قرار می گیرند گرم می کند. عناصر گرمایش در پانل های گرمایش تخته دامن ما بسته به مدل انتخابی به صورت الکتریکی یا آب گرم می شوند و آب و هوای اتاق بسیار راحت تری نسبت به گرمای همرفتی ایجاد می کنند. گرمای تشعشعی ایجاد شده توسط گرمایش تخته دامن باعث گردش هوا نمی شود و هوای اتاق را ایجاد می کند که کمتر خشک می شود. هیچ تراکمی تولید نمی شود، که خطر تشکیل قالب را به حداقل می رساند و دیوارها نمی توانند خنک شوند. برای مبتلایان به آلرژی و آسم، سیستم گرمایشی بر اساس اصل گرمای تابشی بهترین انتخاب است!

گرمای تابشی به صرفه جویی در انرژی کمک می کند

 برخلاف گرمای جابجایی، گرمای تابشی مزیت توزیع یکنواخت گرما در اتاق و عدم ایجاد مناطق سرد را که در بخاری‌های معمولی بسیار رایج است، ارائه می‌دهد. استفاده از بخاری صنعتی می تواند از راه های مختلفی در مصرف انرژی صرفه جویی کند. از آنجایی که نه هوا، بلکه دیوارها و اشیاء داخل اتاق گرم می شوند، برای تبادل هوا برای گرم کردن مجدد هوای تازه نیازی به مصرف انرژی تجدید پذیر نیست. از طرف دیگر گرمایش همرفت باید دوباره تمام هوای اتاق را گرم کند تا دوباره به دمای مطلوب برسد. در این حالت بخش قابل توجهی از هوا به گردش در می آید و در نتیجه گرد و غبار می چرخد. نرخ تبادل هوای کمتر، به دلیل اینکه هوا با گرمای تابشی خاموش است، باعث صرفه جویی بیشتر در انرژی نیز می شود.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان گیلان دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم تابشی فاران تابش با دارا بودن نمایندگی های فعال،متخصص و گسترده آماده ارائه خدمات در زمینه فروش ونگه داری سیستم بخاری صنعتی،  در استان گیلان وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان گیلان مراجعه فرمایید.

نمایندگی استان گیلان