تفاوت بین بخاری صنعتی صنعتی و مسکونی

تفاوت بین بخاری صنعتی صنعتی و مسکونی

وقتی به دنبال راهی برای تامین گرمای خانه خود هستید، یکی از گزینه ها بخاری صنعتی است. برای تاسیسات صنعتی که مالک یا کار می کنید، می توانید هیترهای تابشی را برای طیف وسیعی از کاربردها نیز در نظر بگیرید. اما همانطور که گرم کردن یک خانه با گرمایش یک فضای صنعتی متفاوت است، بخاری های تابشی نصب شده در این دو نیز متفاوت هستند – و نه فقط از نظر اندازه و قدرت.

ما در گرمایش صنعتی و تجاری در فاران تابش، روشنایی و منطقه بزرگ  متخصص هستیم و اغلب با بخاری صنعتی صنعتی کار می‌کنیم تا نیازهای خاص مشتری را برآورده کنیم. برای کمک به درک کاربرد این بخاری های تابشی، تفاوت آن ها را با بخاری های تابشی مسکونی (و همچنین تجاری استاندارد) توضیح خواهیم داد.

“گرمای تابشی” به راهی برای انتقال گرما اشاره دارد

 گرمای تابشی یکی از سه روش حرکت گرما را توصیف می کند. گرمایش همرفت: گرمایی که از طریق جریان های هوا حرکت می کند، مانند هوای گرم دمیده شده از کوره.    گرمایش رسانایی: گرما از طریق تماس منتقل می شود، مانند زمانی که یک سطح داغ را لمس می کنید.    گرمایش تابشی: گرمایی که به صورت امواج از یک جسم گرم شده به جسم دیگر بدون گرم کردن هوای بین منتقل می شود. نمونه ای از گرمایش تابشی در عمل، احساس گرما است که از پیاده رو در یک روز روشن و گرم می آید. شما همچنین گرمای تابشی را از عناصر گرمایشی در یک اجاق گاز الکتریکی یا از کناره‌های یک فنجان قهوه داغ احساس می‌کنید.

گرمایش تابشی در منازل معمولاً نوعی دیگ بخار است

 در یک خانه، نصب یک سیستم گرمایش تابشی به معنای گرمایی است که از نقاط پایانی اتاق‌ها مانند رادیاتور و بخاری قرنیز می‌آید. گرمایش از کف، جایی که دمای تخته‌های کف بالا می‌رود، بنابراین گرما از زیر به اتاق‌ها تابش می‌کند، نیز نوعی بخاری صنعتی است. در اکثر خانه ها، سیستم های گرمایش تابشی مرکزی از دیگ های بخار برای ارسال گرما به نقاط پایانه استفاده می کنند. گرماتاب های تابشی قابل حمل اغلب از برق استفاده می کنند.

بخاری های تابشی صنعتی بخاری های لوله ای احتراق مهر و موم شده هستند 

بخاری های صنعتی هیدرونیک یا برقی استاندارد ممکن است گرمای کافی برای یک خانه یا یک فضای تجاری، مانند یک محیط اداری یا خرده فروشی ارائه دهند. اما مناطق صنعتی اغلب برای مدیریت مناطق بزرگ (مانند انبارها) یا مکان‌هایی که اغلب در معرض دمای هوای سرد بیرون هستند، به سیستم‌های پرقدرت نیاز دارند. اینجاست که قدرت یک بخاری لوله احتراق مهر و موم شده مفید است: بخاری صنعتی که سطوح بسیار زیادی گرما را بدون تخلیه انرژی زیاد تولید می کند. روش کار بخاری لوله ای ترکیبی از گاز و هوا است که در سطح کاشی های سرامیکی احتراق می شود. این تابش گرمای مادون قرمز قدرتمند را ارسال می کند. از آنجایی که این گرمای تابشی به جای گرمای همرفتی است، بخاری لوله ای تا کف یک فضا می رسد و آن را برای مناطق با سقف بلند ایده آل می کند. از آنجایی که در اطراف هوا نمی‌وزد، بخاری لوله‌ای برای تاسیساتی مناسب است که به گرد و غبار و زباله‌هایی که یک بخاری همرفتی در اطراف می‌چرخد، مناسب است. یک بخاری مادون قرمز همچنین می‌تواند مجرای داشته باشد تا از هوای تازه بیرون برای احتراق استفاده کند. این باعث بهبود بیشتر کیفیت هوای داخل خانه می شود. در مقایسه با استفاده از سیستم هوای اجباری برای گرم کردن یک منطقه مشابه، یک بخاری لوله  مادون قرمز می تواند 50٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان البرز دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم بخاری سقفی فاران تابش با دارا بودن نمایندگی های فعال،متخصص و گسترده آماده ارائه خدمات در زمینه فروش ونگه داری سیستم بخاری صنعتی،  در استان البرز وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان البرز مراجعه فرمایید.

دفتر مرکزی