نحوه عملکرد سیستم گرماتاب

نحوه عملکرد سیستم گرماتاب

امروزه فن آوری جدید این فرصت را به ما داده است که از بین راه های مختلف گرمایش و خنک سازی فضای خود را انتخاب کنیم. از جمله، ما تهویه مطبوع، پمپ های حرارتی، گرماتاب و سیستم های خنک کننده داریم.در این نوشتار با گرمایش و سرمایش تابشی، نحوه عملکرد، مزایا و کاربردهایی که می توان از آن استفاده کرد بیشتر مطلع خواهیم شد. ما  نگاهی به سیستم های گرمایش و سرمایش گوناگون ارائه شده  خواهیم داشت.

سیستم های خنک سای تابشی با گردش آب سرد از طریق شبکه ای از لوله های پلیمری نصب شده در کف، سقف یا دیوارها کار می کنند. همین اصل در مورد  گرماتاب نیز صادق می باشد که در آن آب گرم شده از یک منبع آب گرم مانند دیگ ها، از طریق شبکه ای از لوله ها که در کف، دیوارها یا سقف نیز کار گذاشته شده است، توزیع می شود.البته، گرمایش تابشی می‌تواند اتاق‌ها را بدون کشش و گرد و غبار گرم کند – اما می‌تواند به منظور خنک‌کننده نیز استفاده شود.

این بدان معنی است که شما می توانید در تمام طول سال و نه فقط در زمستان دمای مطلوبی داشته باشید.و از آنجایی که کل نصب به دور از دید در پشت سطوح اتاق شما یکپارچه شده است، طراحی معماری داخلی شما تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

آیا مزایای سازگار با محیط زیست برای گرماتاب وجود دارد؟

سیستم‌های  گرماتاب به لطف دمای پایین آب و محیط راحت اتاق، کارآمدترین روش توزیع گرما در ساختمان‌ها را نشان می‌دهند. به دلیل دمای پایین‌تر سیستم در حالت‌های گرمایش، سیستم‌های تابشی برای منابع انرژی تجدیدپذیر کاملاً مناسب هستند. این اجازه می دهد تا مصرف انرژی اولیه و انتشار CO2 ساختمان ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

کاربردهای مختلف سیستم های سرمایش و گرمایش تابشی برای چه مواردی قابل استفاده هستند؟ 

سیستم های گرمایش و سرمایش تابشی را می توان در کاربردهای مختلفی از جمله:

مسکونی

 تجاری

صنعتی

 سازمانی

بخاری های گرماتاب در صورت نیاز سریع شتاب می گیرند تا با تغییر بزرگی در فشار گرمایشی مواجه شوند. آنها همچنین انرژی را به سرعت دفع می کنند. پاسخگویی هیتر های تابشی آنها را برای کنترل های مدرن بسیار عالی می کند، انرژی را در مکان های مورد نیاز قرار می دهد و به راحتی و کارایی بالاتری دست می یابد. برخی از کف‌های تابشی با جرم بالا کند هستند، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا شتاب بگیرند تا بار را برآورده کنند.در سیستم‌های گرمایش مدرن، تاکید بیش از حد بر بهره‌وری انرژی نیروگاه حرارتی در حالی که اتلاف انرژی در توزیع ضعیف است، شده است.
این مانند قرار دادن یک موتور Viper در یوگو می باشد. انرژی گرمایی بسیار بیشتری را می‌توان با جلوگیری از هدر رفت آن در ساختمان‌های با کنترل ضعیف ذخیره کرد، تا زمانی که می‌توان با فشار دادن یک Btu دیگر در ساعت از یک نیروگاه حرارتی به دست آورد. راه حل های بسیار جالبی برای مشکلات توزیع گرما با استفاده از کف های تابشی در ارتباط با بخاری های تابشی وجود دارد. به این ترتیب، کف‌ها نیازی به پاسخگویی به کل بار ندارند، اما به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که دمای سطح راحت را فراهم کنند.

سقف ها در صورت لزوم گرم می شوند تا شرایط سخت را تحمل کنند و به همه دست اندرکاران این آرامش خاطر بدهند که سیستم در شرایط سخت با اتلاف گرما مقابله خواهد کرد. بدون شک سیستم های فاران تابش بادارابودن نمایندگی های فعال،متخصص و گسترده آماده ارائه خدمات درزمینه فروش ونگه داری سیستم های  گرماتاب،بخاری گرماتاب هزینه بسیار کمتری نسبت به کف های تابشی دارند.

در اکثر آنها، در صورت لزوم، برای تحمل شرایط سخت گرم می شوند و به همه افراد درگیر آرامش خاطر می دهند که سیستم در شرایط سخت با اتلاف گرما سازگاری دارد.بدون شک بخاری های سقفی تابشی  هزینه بسیار کمتری نسبت به کف های تابشی دارند. در بیشتر موارد قیمت آنها کمتر از نیمی از یک طبقه تابشی است. هزینه کمتر به معنای فرصت بیشتر است.

آنها برای طراحی و نصب تلاش کمتری می کنند. سیستم های تابشی برای موقعیت های مقاوم سازی عالی هستند. پایین آوردن سقف برای قرار دادن سقف تابشی بسیار ارزان و آسان است، اما بلند کردن یک طبقه دشوار است.سقف های تابشی بیش از یک دال بتنی که بر روی درجه زمین قرار می گیرد بهینه نیست. کف های تابشی برای این شرایط بهترین هستند. من همچنین در اتاق هایی با سطح صاف، مانند حمام ها، که ساکنان آن اغلب پابرهنه هستند، کف های تابشی را ترجیح می دهم. این یک لمس واقعی خوب است. اما زمانی که کار سخت می شود، تلفات گرما زیاد است و پوشش های کف مخملی هستند، سقف های تابشی قابل شکست نیستند. “

 مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان اصفهان دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم گرماتاب در استان اصفهان وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان اصفهان مراجعه فرمایید.

نمایندگی استان اصفهان