هیترتابشی و مزایای آن

هیترتابشی و مزایای آن

هیترتابشی یک منطقه را به همان روشی گرم می کنند که خورشید زمین را گرم می کند. انرژی مادون قرمز (گرمای) خورشید بر زمین تأثیر می گذارد و دمای سطح زمین را افزایش می دهد. با گرم شدن سطح، آن گرما را با فرآیند همرفت به ناحیه اطراف آزاد می کند. هیترتابشی به همین روش عمل می کنند – گرما مستقیماً به افراد، اشیاء و سطوح منتقل می شود و سپس گرما را از طریق همرفت به هوای اطراف آزاد می کند.

روش های دیگر گرمایش به افزایش دمای حجم زیاد هوا برای افزایش دمای محیط اتاق بستگی دارد. همانطور که هوا گرمتر می شود، تا سقف بالا می رود و صدها فوت مکعب فضای بلااستفاده را قبل از گرم کردن کف، سطوح و افراد داخل فضا گرم می کند. گرمایش لوله تابشی به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم مناطق مورد نظر خود را گرم کنید. شما می توانید با BTU کمتر به دمای مورد نیاز خود برسید، در حالی که از سوخت کمتری استفاده می کنید، و در عین حال اطمینان حاصل کنید که دلارهای سوخت شما در جایی که بیشتر مورد نیاز است – گرم کردن افراد، هوا و اشیاء داخل اتاق – خرج می شود.

آیا هیترتابشی اجسام موجود در یک فضا را گرم می کنند یا هوا را؟

پاسخ این است که بخاری های هیترتابشی هر دو را انجام می دهند! این یک تصور غلط رایج است که بخاری های تابشی هوای ساختمان را گرم نمی کنند. در حالی که درست است که از هوا به عنوان وسیله ای برای انتقال گرما استفاده نمی شود، هوا در واقع هنگام استفاده از هیترتابشی گرم می شود. وقتی جرم یک ساختمان (کف، دیوار، اشیاء) پس از جذب مستقیم انرژی مادون قرمز گرم می شود، بخشی از آن انرژی گرمایی از طریق فرآیند همرفت به هوا منتقل می شود. به یاد داشته باشید – بخاری های تابشی معمولاً توسط ترموستات ها کنترل می شوند و ترموستات ها دمای هوا را اندازه گیری می کنند نه دمای اجسام یک اتاق!

چه نوع بخاری های تابشی وجود دارد و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بخاری های تابشی بر اساس میزان داغ شدن ساطع کننده تابشی (مبدل حرارتی) به دو دسته تقسیم می شوند.  هیترتابشی با شدت کم، مانند بخاری لوله، دمای امیتر بین 600 تا 1100 درجه فارنهایت (315 تا 590 درجه سانتیگراد) را اجرا می کنند و هنگام کار نور مرئی از خود ساطع نمی کنند. بخاری های تابشی با شدت بالا بسیار داغ تر هستند، بین 1500-1800F (815-1000 درجه سانتیگراد)، و به راحتی با این واقعیت که امیتر در هنگام کار به رنگ قرمز روشن می درخشد، قابل تشخیص هستند. هر دو بخاری تابشی با شدت بالا و کم دارای مزایای خود هستند و هر کدام عملکرد برتر را در شرایط مختلف ارائه می دهند.

مزایای استفاده از گرمایش تابشی چیست؟

گرمایش تابشی مزایای زیادی نسبت به سایر روش های گرمایش دارد. آنها انرژی کارآمد، سازگار با محیط زیست، کارکرد آرام، نصب آسان، نیازهای تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند، برای سرویس دهی ساده هستند و بهتر از همه هزینه های عملیاتی بسیار پایینی دارند.

 چرا گرمایش تابشی کارآمدتر از سایر روش های گرمایش است؟

دلیل اصلی این است که گرما به سمت اجسام و افرادی که در آنجا مورد نیاز است هدایت می شود و مانند روش های دیگر به سقف نمی رسد. کف گرم به معنای راحتی کارگر در تنظیمات پایین ترموستات است. به سختی انرژی بین سطح تابش و ناحیه هدف از بین می رود زیرا هوا جذب ضعیفی از انرژی مادون قرمز است. علاوه بر این، گرمایش تابشی بازیابی سریع گرما را از باز و بسته شدن درها فراهم می کند. از آنجایی که سطوح ساختمان (یعنی طبقات) گرم هستند، پس از باز شدن درهای سقفی، دما سریعتر بازیابی می شود. از آنجایی که گرما در کف ایجاد می شود، دمای سقف پایین تر است و باعث کاهش اتلاف گرما از طریق سقف می شود. مزایای گرمایش تابشی فراوان است و بسته به کاربرد متفاوت است.

چه نوع صرفه جویی در هزینه را می توان انتظار داشت؟

هنگامی که بخاری‌های هوای گرم اجباری معمولی با بخاری‌های مادون قرمز جایگزین می‌شوند، کاهش مصرف سوخت بین 30 تا 50 درصد امری عادی است. صرفه جویی در سوخت بیش از 50٪ غیر معمول نیست. اما حرف ما را قبول نکنید! بسیاری از ارائه دهندگان انرژی و شرکت های محلی مزایای صرفه جویی در مصرف سوخت استفاده از هیترتابشی برای گرم کردن فضاهای تجاری، صنعتی و کشاورزی را تشخیص داده اند.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان مرکزی دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم تابشی فاران تابش با دارا بودن نمایندگی های فعال،متخصص و گسترده آماده ارائه خدمات در زمینه فروش ونگه داری سیستم بخاری هیترتابشی،  در استان مرکزی وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان مرکزی مراجعه فرمایید.

نمایندگی استان مرکزی