کارکرد بخاری سقفی

کارکرد بخاری سقفی

از آنجایی که روش‌های تست و رتبه‌بندی AHRI در مراحل ابتدایی خود می باشند، هنوز سردرگمی زیادی در مورد ارزیابی کارایی بخاری سقفی در صنعت وجود دارد که منجر به سردرگمی در بازار می‌شود. از آنجایی که این پیام توسط برخی تولیدکنندگان سیستم گرمایش تابشی اشتباه تعبیر می شود، رابرتز گوردون، مبتکر مادون قرمز، مجبور شد رکورد را ثابت کند و توضیحی بی طرفانه از کارایی بخاری سقفی، روش های آزمایش و رتبه بندی، استانداردها و غیره ارائه دهد. هدف این مقاله سفید است.
ارائه حقایق با پشتوانه داده ها، برای آموزش صنعت و بازار می باشد تا مصرف کنندگان بتوانند تصمیمات خرید آگاهانه ای را در مورد تجهیزات گرماتاب با سوخت گازی و با شدت پایین اتخاذ کنند.

بخاری سقفی و رفلکتورها در اشکال و اندازه های مختلف طراحی شده اند که همگی الگوهای حرارتی متفاوتی تولید می کنند. بازتابنده ها گرما و انرژی را از لوله تابشی به محیط هدایت می کنند. طراحی بازتابنده برای رساندن هر چه بیشتر انرژی از لوله گرم شده به سطح کف بسیار مهم است.
یک طراحی بی عیب و نقص به هر خم بازتابنده اجازه می دهد تا گرما را به محیط هدایت کند، بدون اینکه هیچ اشعه ای به لوله هدایت شود. رابرتز گوردون بازتابنده های سهموی را با دو سطح کارایی – استاندارد و راندمان بالا ارائه می دهد. هر دو نوع بازتابنده در آلومینیوم و فولاد ضد زنگ موجود هستند.
نوع ماده مورد استفاده و خواص بازتابی آن بر کارایی بازتابنده تأثیر گذار می باشد. آلومینیوم به دلیل کیفیت انعکاسی که دارد از بین این دو گزینه ترجیح داده می شود. فولاد ضد زنگ به طور سنتی در برنامه های کاربردی در فضای باز استفاده می شود. ویژگی های بازتابی آلومینیوم آن را به فلزی ایده آل برای بازتابنده های لوله مادون قرمز تبدیل می کند. فرآیند تولید برای چندین دهه ثابت مانده است، اما اکنون زمان تغییر است! با نوآوری و طراحی جدید، بهبودهایی برای گردش کار ایده آل و سازگاری محصول ایجاد شده است.
بازتابندهبخاری سقفی با راندمان بالا با سیستم تغذیه سیم پیچ تشکیل می شود. رفلکتور استاندارد با استفاده از روش های سنتی تر با ورق پیش ساخته تولید می شود. استفاده از سیستم تغذیه سیم پیچ، فرآیند تولید را ثابت نگه می دارد و جابجایی مواد حاشیه ای را کاهش می دهد.
رابرتز گوردون بازتابنده بخاری سقفی را دوباره طراحی و مهندسی کرده است. بازتابنده با راندمان بالا دارای الگوی گرمایی گسترده تری است که منجر به پوشش گرمای اضافی با مقدار کمتر btus مورد نیاز می شود. خم های بازتابنده اضافی که روی یک شکل سهموی منحنی تدریجی قرار می گیرند، اتلاف حرارت لوله مادون قرمز را کاهش می دهند. به طور کلی، بازتابنده با راندمان بالا دارای راندمان  اندازه گیری شده بالاتری است، همانطور که طبق استاندارد AHRI 1330 که اوایل سال 2015 منتشر شد، آزمایش شده است. بازتابنده با راندمان بالا را می توان به هر سیستم گرمایش تابشی موجود رابرتز گوردون اضافه کرد یا با آن جایگزین کرد تا راندمان بخاری سقفی را به حداکثر برساند و هزینه سوخت را کاهش دهد.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان مرکزی دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم بخاری سقفی در استان مرکزی وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان مرکزی مراجعه فرمایید.

نمایندگی استان مرکزی