فاران تابش
مشاوره با بازدید رایگان

اولین نیستیم اما بهترین هستیم

در استان البرز بدون کد

0261890

مزایای گرماتاب

مزایای گرماتاب

گرمایش هر مجموعه ای در فصول سرد سال یکی از مهمترین دغدغه های صاحبان آن مجموعه محسوب می شود. فرقی نمی کند شما در پی گرم کردن یک واحد آپارتمانی باشید و یا به دنبال ایجاد گرمای مناسب برای یک واحد اداری، تجاری و یا درمانی باشید. آنچه که برای شما اهمیت دارد این است که گرمای مطلوب خود را با حداقل انرژی و حداقل هزینه و با حداکثر بهره وری ایجاد کنید. یکی از روش های شما برای ایجاد گرمایش مطلوب استفاده از سیستم گرماتاب می باشد. این سیستم های نوین یکی از بهترین گزینه ها برای شما در به وجود آوردن گرمایش مطلوب محسوب می شود.

مزایای گرماتاب چیست؟

در صورتی که برای ایجاد گرمایش محیط خود از گرماتاب استفاده کنید می توانید مزایای زیادی را تجربه کنید که این مسئله موجب محبوبیت استفاده از این روش نوین برای گرمایش شده است. برخی از مهمترین مزایایی که شما در صورت نصب و اجرای این سیستم در واحد مورد نظر خود، تجربه خواهید کرد عبارت اند از:

  1. کاهش محسوس مصرف سوخت

با توجه به این نکته مهم که باید در مصرف منابع انرژی صرفه جویی مناسبی داشته باشیم، باید به این فکر باشیم که از سیستم هایی بهره برداری نماییم که می تواند به ما در کاهش مصرف سوخت کمک شایانی داشته باشد. روش های سنتی گرمایش اگرچه در ایجاد گرمای مطلوب برای ما می توانست کارآمد باشد، اما برای ایجاد گرمای مورد نظر ما، سوخت زیادی را مصرف می کرد. در حالی که اگر شما از سیستم گرماتاب استفاده کنید می توانید با حداقل سوخت، گرمای مطلوب خود را تجربه کنید. به این ترتیب شما یک سیستم بهینه را در اختیار دارید که می توانید از آن استفاده کنید.

  1. تجربه آلودگی کمتر

سیستم های سنتی ایجاد گرمایش برای ما خطرات مختلفی را می توانست به همراه داشته باشد. یکی از این خطرات آلودگی هایی بود که می توانست سلامت و جان ما یا سلامت محیط زیست را با خطر جدی روبرو کند.. برای مثال استفاده از گاز و یا نفت امکان آتش سوزی و یا خطر گاز گرفتگی را افزایش می داد. به علاوه اینکه برای محیط زیست هم مخاطراتی جدی را در بر داشت. اما اگر شما از سیستم گرماتاب برای ایجاد گرمایش محیط خود استفاده کنید دیگر شاهد این دسته از خطرات و یا آلودگی ها نخواهید بود. این مسئله یکی از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم ها برای ایجاد گرمایش مد نظر ما تلقی می شود.

  1. ایجاد آسایش حرارتی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم گرماتاب این است که اگر شما از این سیستم برای ایجاد گرمای مطلوب در محیط استفاده کنید می توانید آسایش حرارتی را تجربه کنید. در روش های سنتی عملکرد سیستم های گرمایشی به این صورت بود که محیط را گرم کرده و اختلاف دمای زیادی را در محیط سربسته به وجود می آوردند. اما در این روش گرما به صورت تابشی می باشد و بیش از اینکه محیط گرم شود، شما می توانید شاهد گرمای اجسام و افراد در محیط باشید. به این ترتیب در همه محیط گرمای مطلوب و یکسانی را خواهید داشت.

  1. کیفیت بالای هوای داخلی

روش های سنتی برای ایجاد گرمایش معمولا به هوای داخلی متکی هستند. در واقع با استفاده از جریان هوای موجود گرمای مورد نظر ما را ایجاد می کنند. این هوا امکان دارد که در این فرایند دچار آلودگی های خطرناکی شود که برای قلب و ریه افراد خطراتی مجزا از خطرات گاز گرفتگی و یا آتش سوزی را هم ایجاد کند. اما اگر از سیستم گرماتاب استفاده کنید بدون تردید با یک هوای داخلی و با کیفیت روبرو خواهید بود. اگر بتوانید هوای محیط را پاکیزه نگه دارید دیگر نیازی نیست نگران آلودگی هوا به دلیل عملکرد سیستم باشید.

  1. انعطاف پذیری در تنظیم گرمایش

سیستم های سنتی که برای گرمایش مورد استفاده قرار می گرفتند انعطاف پذیری کمی برای گرم کردن محیط داشتند. یعنی شما باید گرما به اندازه ای بالا می بردید که تمام محیط مورد نظر شما گرم شود. اما در سیستم گرماتاب شرایط فرق می کند. شما این امکان را دارید که محیط های مورد استفاده خود را گرم کنید اما هیترتابشی را در محیط های دیگر غیر فعال کنید. به این ترتیب صرفه جویی بسیار بیشتری را در این سیستم مقرون به صرفه تجربه خواهید کرد.

  1. عدم گرفتن فضای داخلی ساختمان

هر یک از سیستم های گرمایشی سنتی برای عملکرد خود و برای نصب و پیاده سازی نیاز دارند که بخشی از فضا را به خود مشغول کنند. شومینه ها، بخاری ها و یا حتی رادیاتورها که به صورت دیواری نصب میشوند، به هر حال هر یک از آنها می توانند بخشی از فضای محیط را به راحتی اشغال کنند. اما طراحی سیستم بخاری تابشی به گونه ای می باشد که شما با نصب و پیاده سازی این سیستم ها کوچکترین بخشی از فضای داخلی محیط خود را لازم نیست به آنها اختصاص دهید و این یک نکته بسیار کاربردی برای شما محسوب می شود.

  1. مقرون به صرفه بودن

از مهمترین مزایایی که برای یک سیستم گرماتاب می توانیم در نظر بگیریم، مقرون به صرفه بودن است. قطعا پیاده سازی این سیستم نسبت به پیاده سازی یک یا چند بخاری معمولی یا صنعتی برای شما گران تر تمام می شود، اما همه چیز مربوط به هزینه های اولیه که برای راه اندازی یک سیستم می کنید نمی باشد، در دراز مدت شما با نصب یک سیستم نوین میتوانید هزینه های کمتری بابت انرژی، بابت سوخت و تعمیر و نگهداری پرداخت کنید و این برای شما یکی از مهمترین مزایا محسوب می شود.

  1. عدم وابستگی به یک کنترل گر مرکزی

شما در سیستم های سنتی به کنترل کننده های مرکزی نیاز دارید. مانند شوفاژ خانه و موتور خانه که در صورت بروز بک خرابی در آن محل کل سیستم معیوب می شود. اما در این سیستم اینگونه نیست.

سخن پایانی

با توجه به مزایای سیستم گرماتاب شما می توانید از طریق مجموعه فاران تابش برای نصب و اجرای این سیستم ها اقدام کنید تا به این ترتیب با تجربه مزایای ذکر شده، گرمای مورد نظر خود را در مجموعه خود تامین کنید.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان اصفهان