فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

انواع و کاربردگرماتاب

بخاری صنعتی

گرماتاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟ برای درک بهتر اینکه سیستم های تابشی یا بخاری های تابشی چه هستند می توانیم یک مثال بسیار مشخص داشته باشیم. خورشید به صورت تابشی زمین را گرم می کند، این نوع گرمایش دارای مزایای زیادی می باشد که با تحقیقات صورت گرفته کارشناسان به این نتیجه رسیده اند بهترین روش برای گرم کردن یک مجموعه می تواند تقلید از عملکرد طبیعت باشد. یعنی پیاده سازی سیستمی که دقیقا مانند خورشید رفتار می کند و به همان طریق می توانند زمین را برای ما گرم کند. از همین رو ما قصد داریم در این مطلب به این بخاری ها و شیوه گرمایش آنها بپردازیم.

نحوه عملکرد گرماتاب

همانطور که گفتیم این یک روش برای گرمایش ساختمان ها و افراد می باشد. روشی بسیار نوین که الگو گرفته شده از طبیعتی با قدمت چندین میلیارد سال می باشد. دقیقا به همان صورتی که خورشید محیط و افراد را گرم می کند، بخاری تابشی هم برای ایجاد گرمایش عمل می کند. این بخاری ها هم دقیقا هم محیط و هم افراد را گرم می کنند.. به این ترتیب یکی از بهترین انتخاب های ما برای مجموعه ها و ساختمان ها می باشد. اما صرفا این که روشی نوین می باشد دلیل این که بهترین انتخاب محسوب می شود، نیست.

انرژی مادون قرمز هنگام جذب شدن توسط اشیاء تبدیل به انرژی گرمایشی می شود. به این ترتیب گرماتاب این انرژی را ساطع می کند. با گرم شدن اجسامی که در یک محیط قرار دارند، تمام محیط هم به صورت یکسان گرم می شود. نکته مهم در خصوص این نوع ایجاد گرمایش این است که گرما از طریق اجسام جامد برای ما میسر می شود. به این ترتیب شما می توانید از این بخاری ها برای ایجاد گرمای مطلوب خود هم در فضاهای باز و هم در فضاهای بسته استفاده کنید و گرمای مطلوب خود را به دست آورید.

معمولا استفاده از تمامی انواع روش های گرمایشی دیگر، چه روش های بسیار سنتی و چه روش هایی که همین چند دهه پیش روی کار آمدند، روش هایی بوده اند که معمولا در آنها ما شاهد از دست رفتن انرژی بوده ایم و هستیم. اما در بخاری تابشی شرایط فرق می کند. به غیر از مقدار بسیار اندکی از انرژی که در فضای محیط به صورت طبیعی از دست می رود، اگر شما از بخاری های تابشی برای گرمای محیط خود استفاده کنید، دیگر شاهد از دست رفتن انرژی نخواهید بود و این یکی از نکات بسیار مهم استفاده از این سیستم ها محسوب می شود.

انواع کارکرد گرماتاب

شما می توانید از یک گرماتاب برای ایجاد گرمای مورد نظر در محیط استفاده کنید. برای این کار می تواند به روش های مختلفی صورت پذیرد. به صورت کلی این تابش می تواند از سه طریق برای ما انجام شود که ما قصد داریم این سه روش را به شما معرفی کنیم و سپس بهترین روش ممکن در میان این موارد را برای شما شرح دهیم. سه روش اصلی برای گرم کردن توسط بخاری های تابشی عبارت اند از:

  •     بخاری تابشی با استفاده از روش ایجاد گرمایش از کف
  •     بخاری های تابشی با استفاده از روش ایجاد گرمایش از سقف
  •     بخاری های تابشی با استفاده از روش ایجاد گرمایش از دیوار

اگرچه هر سه این روشها بسیار کاربردی و موثر می باشد، اما باید بدانید که در میان ایجاد گرمایش از کف یکی از روش های رایجی می باشد که معمولا بیش از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص اگر ما در حال گرم کردن یک فضای باز باشیم. در این شرایط دیگر امکان ایجاد گرمایش از دیوار در محیط هایی که دیوار ندارد برای ما ممکن نخواهد بود.

انواع گرماتاب

گرماتاب دارای انواع مختلفی می باشد که هر یک از این انواع به نوعی می تواند در مکان های خاص کاربردهای مشخصی داشته باشد. هر یک از این انواع برای ما در بازار اهمیت ویژه ای دارند و ما در فاران تابش تمامی این انواع را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا به واسطه شرایطی که در محیط شما حاکم می باشد، آن مدل را که می تواند نیازهای شما را برطرف سازد انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. مهمترین انواع بخاری های تابشی عبارت اند از:

  1. بخاری تابشی پایین طلایی هالوژنی: یکی از انواع بخاری های تابشی که در بازار از محبوبیت بالایی هم برخوردار است بخاری های پایین طلایی هالوژنی هستند. عمل تبدیل انرژی معمولا در این بخاری ها تا 15 درصد افزایش پیدا می کند. مشخصات ظاهری این بخاری هم طلایی بودن قسمت پایین این بخاری ها می باشد.
  2. بخاری پوشش لعلی: از دیگر انواع بخاری هایی که به صورت تابشی دمای محیط را به اندازه مطلوب ما گرم می کند بخاری پوشش لعلی می باشد. این بخاری ها نور قرمز رنگی را در فرایند کاری خود در محیط ساطع کرده و محیط را به این واسطه برای ما گرم می کنند. این بخاری ها به صورت مستقیم محدوده مشخصی از محیط را گرم می کنند و دارای طول موج 200/2 درجه می باشند.
  3. هیترتابشی سرامیکی: یکی از محبوب ترین انواع بخاری های گرم کننده به روش تابشی محسوب می شوند. این بخاری ها در یک پوشش سرامیکی قرار گرفته اند. نحوه کاری این بخاری ها به این صورت است که بدون ایجاد هر گونه درخششی برای ما یک گرمای ملایم را ایجاد می کنند. طول موجی که در این بخاری ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند بالاتر از 700 درجه باشد.
  4. بخاری های گرماتاب مادون قرمز: طول موجی که ما در بخاری های مادون قرمز شاهد هستیم یک طول موج کاملا متوسط می باشد. در این بخاری ها ما شاهد یک عملکرد سریع و کاملا موثر می باشیم. به همین دلیل از این نوع بخاری های سقفی هم به میزان قابل توجهی در بازار استفاده می شود.

سخن پایانی

در نهایت باید به این نکته اشاره داشته باشیم که استفاده از بخاری تابشی می تواند به عنوان یکی از مدرن ترین روش های ایجاد گرمایش محیط با الهام گرفتن از عملکرد طبیعت مورد استقبال بسیاری از مجموعه داران و صاحبان واحدهای مسکونی و تجاری قرار بگیرد.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان مرکزی