فاران تابش
مشاوره با بازدید رایگان

اولین نیستیم اما بهترین هستیم

در استان البرز بدون کد

0261890

ایمنی بخاری سقفی

ایمنی بخاری سقفی

یک دستگاه بخاری سقفی بدون هوا که به آن دستگاه بدون دریچه نیز می گویند، فاقد دریچه دودکش می باشد و در فضایی که گرم می شود قرار دارد. محصولات احتراق به جای تخلیه به محیط باز از طریق یک دودکش به فضای گرم تخلیه می گردد. سوخت های معمولی گاز طبیعی و LPG (پروپان) هستند. در حالی که راحتی مزیت اصلی محصولات گرمایش گاز بدون دریچه است، کاهش کیفیت هوای داخل ساختمان یک نگرانی نمی باشد.

برخی از مزایای محصولات بخاری سقفی چیست؟ از آنجایی که نیازی به لوله کشی یا دودکش نیست، نصب هیترهای بدون هواکش آسان و ارزان است. بسیاری از بخاری ها به برق کمی نیاز و به آنها اجازه می دهد برای گرمای اضطراری استفاده شوند. اکثر آنها بی صدا، آسان برای استفاده و کارآمد هستند. در اکثر نقاط کشور گاز یک سوخت نسبتا ارزان است.

بخاری سقفیچقدر کارآمد هستند؟ در حالی که شعله با راندمان بالای 99 درصد می سوزد، تمام گرما در دسترس می باشد. اما در بخاری های ODSتقریباً 9.6 درصد از انرژی گرمایشی موجود در گاز از سوزاندن هیدروژن حاصل می شود که بخار آب تولید می نماید. برای بازیابی این گرما، آب باید متراکم شود. با بخاری بدون هوا، بخار آب بر روی سطوح اتاق متراکم می شود که پتانسیل پوسیدگی چوب، پوسته شدن رنگ، خرابی گچ و رشد قالب را افزایش می دهد. برای جلوگیری از خیس شدن پنجره ها و دیوارها، باید از متراکم شدن بخار جلوگیری کرد و حداکثر راندمان بخاری را به 90.4 درصد کاهش داد.

بخاری سقفی آلاینده ها را وارد محیط نمی کنند. هنگامی که آلاینده های احتراق در سالن هستند، باید هوای بیرون برای رقیق شدن و حذف آلاینده ها فراهم شود. تهویه اضافی مورد نیاز برای کاهش آلاینده ها به غلظت های قابل تحمل بستگی به استحکام ساختمان و سلامت ساکنان دارد. گرم کردن هوای سرد تهویه بیرونی، راندمان حرارتی بخاری را کاهش می دهد.

هنگامی که بخاری سقفی به درستی نگهداری و تنظیم شوند، مقادیر کمی مونوکسید کربن تولید می کنند. یکی از دلایل مسمومیت با مونوکسید کربن ناشی از بخاری های بدون هوا – احتراق ناقص ناشی از کمبود هوا – در بخاری های گرماتاب با استفاده از گرمایش تابشی عملاً از بین رفته است. متأسفانه، ODS به احتراق ناقص ناشی از فشار نامناسب گاز پاسخ نمی دهد. گرد و غبار، خاک یا زنگ روی مشعل؛ قرار دادن نادرست الوارهای مصنوعی در شومینه گازی؛ یا اختلال در مشعل توسط جریان هوا.

مسمومیت با CO ناشی از بخاری های بدون هوا همچنان یک نگرانی است.خطر دی اکسید کربن چیست؟ CO2 سمی نیست. در غلظت‌های بالا می‌تواند باعث خواب‌آلودگی، سردرد شود و به احساس «گرفتگی» خانه‌های بسته کمک کند. تمام بخاری های گازی بدون تهویه، حتی زمانی که به درستی می سوزند، غلظت زیادی از دی اکسید کربن تولید می کنند و سطح آن را در خانه افزایش می دهند. خطر دی اکسید نیتروژن چیست؟ NO2 یک گاز سمی است که در غلظت‌های پایین‌تر یک محرک دستگاه تنفسی فوقانی است که باعث سرفه، گلودرد، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع می‌شود. مقداری NO2 همیشه در شعله سوزان تولید می شود که مقدار آن بستگی به اندازه و طراحی مشعل دارد. NO2 با افزایش آسم که در زمستان رخ می دهد مرتبط است.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان مرکزی