فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

بخاری شعله آبی در مقابل بخاری تابشی

گرمایش تابشی

بخاری تابشی

با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های گرمایش، افراد بیشتری به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن میزان مصرف انرژی هستند. یکی از راه‌های افزایش گرما بدون چرخاندن کامل ترموستات، استفاده از بخاری بدون دریچه گاز به عنوان منبع گرمایش اضافی است.

دو نوع اصلی بخاری های بدون هوا که در گاز طبیعی و پروپان مایع ارائه می شوند، شعله آبی و بخاری تابشی(گرمایش تابشی) هستند. در حالی که هر دو نوع با راندمان 99.9٪ کار می کنند، نحوه انتقال گرما کمی متفاوت است. برای یادگیری تفاوت بین بخاری های شعله آبی و بخاری تابشی به ادامه مطلب بروید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام نوع برای شما مناسب است.

تفاوت بین بخاری های شعله آبی و بخاری تابشی چیست؟

بخاری سقفی که به عنوان بخاری های تابشی نیز شناخته می شوند، گرمای تابشی مستقیم را ارائه می دهند. این بدان معناست که آنها از تابش الکترومغناطیسی – درست مانند خورشید – برای گرم کردن مستقیم اجسام در اتاق استفاده می کنند. با گرمای مادون قرمز تابشی، هیچ انتظاری برای گرم شدن وجود ندارد – شما فوراً گرم خواهید شد، درست مثل اینکه در مقابل آتش ایستاده باشید. از آنجایی که بخاری تابشی گرما را مستقیماً به اجسام منتقل می کنند، برای فضاهای عایق نشده مانند گاراژ یا زیرزمین های ناتمام ایده آل هستند. اگر بخاری گرماتاب خود را نزدیک محلی که وقت خود را در آن می گذرانید نصب کنید، گرمای لازم برای راحت ماندن را دریافت خواهید کرد. عیب بخاری های مادون قرمز این است که خطر آتش گرفتن اجسام مجاور را دارند. اگر می خواهید با گرمایش تابشی استفاده کنید، حتما مبلمان، لباس و کودکان را در فاصله مناسبی از بخاری قرار دهید.

بخاری های شعله آبی

 بخاری با شعله آبی هوای اتاق را گرم می کند. ابتدا بخاری دیوار محل نصب را گرم می کند. سپس گرما به سمت سقف حرکت می کند تا در نهایت کل اتاق را گرم کند. از آنجایی که بخاری های شعله آبی هوا را در مقابل اشیاء اتاق گرم می کنند، برای فضاهای عایق شده ایده آل هستند. یک پنکه سقفی با پره های معکوس می تواند به گردش هوای گرم و کارآمدتر شدن بخاری کمک کند. بخاری های شعله آبی ضرر زیادی ندارند. اگرچه ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا اثرات یک بخاری شعله آبی را احساس کنید، اما می تواند کل اتاق را در مقابل اشیاء موجود در آن گرم کند.

شعله آبی در مقابل بخاری گرماتاب: چگونه شبیه هستند؟

در حالی که بخاری های شعله آبی و بخاری تابشی از روش های مختلفی برای حفظ گرما و برشته نگه داشتن شما استفاده می کنند، اما در برخی موارد مشترک هستند.

هر دو بخاری در صورت قطع برق گرم می شوند. فقط دمنده (اگر واحد دارای یکی باشد) کار نمی کند.

هر دو بخاری تابشی و شعله آبی دارای سنسورهای کاهش اکسیژن (ODS) هستند که بخاری را قبل از رسیدن به سطح ناامن خاموش می کند.    هر دو بخاری بدون هوا هستند. از آنجایی که بخاری های بدون دریچه رطوبت را به اتاق اضافه می کنند، عاقلانه است که به طور دوره ای در یا پنجره را در حین کار بخاری خود باز کنید.

خلاصه

استفاده از منبع گرمای اضافی در پر استفاده ترین قسمت خانه به شما امکان می دهد ترموستات را در بقیه خانه پایین بیاورید که می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه انرژی کمک کند. بخاری های شعله آبی برای فضاهای عایق بندی شده ایده آل هستند، در حالی که بخاری تابشی در مناطق غیر عایق بهترین کار را دارند. مهم است که به خاطر داشته باشید که بخاری های بدون دریچه فقط باید به عنوان منابع گرما تکمیلی استفاده شوند. این بدان معناست که بخاری را فقط زمانی که در اتاق هستید کار کنید و هنگام خروج آن را خاموش کنید. این اطمینان حاصل می کند که بخاری شما در تمام فصل عملکرد بالایی دارد.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

شرکت فاران تابش در استان مازندران دارای نمایندگی فعال و متخصص می باشد ، برای خرید سیستم تابشی فاران تابش با دارا بودن نمایندگی های فعال،متخصص و گسترده آماده ارائه خدمات در زمینه فروش ونگه داری سیستم بخاری تابشی،  در استان مازندران وحومه می توانید به بخش نمایندگی استان مازندران مراجعه فرمایید.

نمایندگی استان مازندران