فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

دلیل انتخاب سیستم تابشی

گرماتاب roeensanat

کدام انتخاب بهتر برای خانه شما است: سیستم تابشی در مقابل هوای اجباری

یک صاحب خانه به طور متوسط ​​45 درصد از کل قبض انرژی خود را صرف گرم کردن فضاهای داخل خانه خود می کند. بنابراین، برای یک سیستم گرمایشی کارآمد، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.  اگر هوای اجباری در مقابل گرمای تابشی را در نظر می گیرید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.سیستم تابشی در مقابل هوای اجباری گرمایش هوای اجباری رایج ترین روش گرمایش منازل است.

گاز طبیعی، نفت گرمایش و کوره های الکتریکی، گرما را از طریق مجاری هوا می فرستند و در سراسر خانه پخش می کنند. مدل‌های با راندمان بالا امروزی می‌توانند به رتبه‌بندی بازده مصرف سوخت سالانه (AFUE) تا ۹۸.۵ درصد برسند. یعنی فقط 1.5 درصد انرژی از بین می رود.

در مورد انواع کوره بیشتر بدانید.  در ارزیابی سیستم تابشی در مقابل هوای اجباری، بازده انرژی نقش مهمی ایفا می کند. گرمای تابشی حتی کارآمدتر است، اما گران تر است.مزایا و معایب گرمای تابشی با گرماتاب، پانل های گرمایش در کفپوش قرار دارند. اتلاف حرارت کمی وجود دارد زیرا پانل ها در تماس مستقیم با کف زیر پای شما هستند. به جای دمیدن هوا از دریچه ها، کف را گرم می کند که گرما را به طور مداوم فراهم می کند.

از آنجایی که تقریبا نیمی از گرما توسط مادون قرمز تولید می شود، گرم ترین قسمت اتاق، مناطق نزدیک به زمین خواهد بود. هنگامی که ایستاده یا نشسته هستید، به جای هدر دادن انرژی گرمایی در نزدیکی سقف، احساس گرما می کنید.

طرفداران:

عملکرد بی صدا

مواد آلرژی زا یا گرد و غبار را به داخل اتاق نمی دمد

گرمایش یکنواخت و کم مصرف تر را فراهم می کند

کف های زیبا و گرم حتی در سردترین زمستان ها  یکی دیگر از مزایایسیستم تابشیاین است که مجبور نیستید کل خانه را مانند سیستم های هوای اجباری گرم کنید. فقط گرما را در اتاقی که استفاده می کنید روشن کنید.

اگر چندین اتاق را گرم می کنید، می توانید سطح گرمای هر اتاق را برای راحتی بیشتر کنترل کنید.  هیتر تابشی به نحوه تولید گرما اشاره نمی کند. نام آن به نحوه توزیع گرما در خانه شما اشاره دارد. هوای خانه شما را مانند سیستم گرمایش هوای اجباری گرم نمی کند. سطوحی مانند کف شما را گرم می کند.

به طور معمول، یک دیگ برای گرم کردن آب و سپس گردش آن از طریق کویل ها استفاده می شود.مزایا و معایب هوای اجباری اکثر سیستم‌های هوای اجباری از گاز طبیعی برای تولید شعله برای گرم کردن هوا استفاده می‌کنند که سپس از طریق کانال‌کشی در سراسر خانه پخش می‌شود. مدل‌های الکتریکی نیز وجود دارد، از جمله پمپ‌های حرارتی الکتریکی، که می‌توانند هوا را گرم کرده و آن را وارد خانه شما کنند.

در ارزیابی هوای اجباری در مقابل سیستم تابشی، یک نکته قابل توجه که باید در نظر داشت این است که گرمای تابشی را نمی توان برای خنک کردن استفاده کرد. برای تهویه مطبوع به یک سیستم مجزا نیاز دارید. با سیستم هوای اجباری، می‌توانید اتاق‌ها را به سرعت گرم کنید – و همچنین آنها را به سرعت خنک کنید.

طرفداران:

سیستم های هوای اجباری را می توان هم برای گرمایش و هم برای سرمایش استفاده کرد

می تواند کیفیت هوا را با استفاده از فیلترهای هوا با راندمان بالا بهبود بخشد

هوای اجباری به گردش هوا در خانه کمک می کند    نصب با هزینه کمتر

معایب:

وقتی بخاری در حال کار است می توانید بشنوید

دمیدن هوا می تواند گرد و غبار یا مواد حساسیت زا را تحریک کند

ممکن است در حین انتقال در مجاری یا در صورت وجود نشتی از دست دادن گرما باشدهوای اجباری در مقابل گرمای تابشی گرمای تابشی کارآمدتر است.

هر ماه مقداری پول در قبض انرژی خود پس انداز خواهید کرد. حتی ممکن است واجد شرایط دریافت تخفیف از سوی شرکت خدمات شهری یا معافیت های مالیاتی برای نصب بخاری صنعتی باشید. با این حال، نصب آن گران است.  نصب و تعمیر هوای اجباری ارزان تر است. همچنین می توان آن را در یک واحد HVAC ترکیب کرد که می تواند خانه شما را در زمستان گرم کند و خانه شما را در تابستان خنک نگه دارد.

کدام گزینه برای خانه شما بهتر است؟ انتخاب به بودجه، خانه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.اکثر صاحبان خانه هایی که به تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی جدید نیاز دارند، جستجوی اینترنتی را برای دریافت اطلاعات انجام می دهند.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان گیلان