فاران تابش
مشاوره با بازدید رایگان

اولین نیستیم اما بهترین هستیم

در استان البرز بدون کد

0261890

عملکرد سیستم تابشی

عملکرد سیستم تابشی

چرا سیستم تابشی یا هیتر تابشی را برای گاراژ یا مغازه خود انتخاب کنید؟

چه یک گاراژ کوچک یا فضای مغازه یا یک کارخانه تولیدی یا انبار بزرگ داشته باشید، بخاری‌های تابشی نه تنها کارآمدتر هستند، بلکه فضای بسیار راحت‌تری نسبت به سیستم‌های گرمایش هوای اجباری معمولی فراهم می‌کنند.

 سیستم تابشی چیست؟

سیستم تابشی به سادگی یک وسیله گرمایش سطح داغ است که مانند خورشید خودمان، انرژی موج تابشی (مادون قرمز) را به سطوح زیر ساطع می کند. در برخورد با سطوح یا اشیاء، انرژی به گرما تبدیل می شود تا هوای اطراف را گرم کند.

در مورد آن فکر کنید. خورشید هوا را گرم نمی کند. خورشید زمین را گرم می کند و زمین هوا را گرم می کند. همان اصل گرمایش مادون قرمز یک راه عملی و موثر برای گرم کردن فضاهای ساختمان است. به عنوان مثال، در آشیانه هواپیما، چندین  بخاری صنعتی را می توان از سقف معلق کرد و قطره چکان ها به سمت کف زیرین هدایت می شوند. بخاری ها به طور مناسب برای ایجاد یکنواختی گرما و راحتی بهینه قرار گرفته اند.

مزایای استفاده از سیستم تابشی چیست؟

انرژی مادون قرمز از زمین به بالا گرم می شود. حتی اگر بخاری‌های سقفی در بالا نصب می‌شوند (در بیشتر موارد نزدیک سقف)، انرژی ساطع می‌کنند تا زمانی که به کف و اجسام در سطح زمین برخورد نکند، به گرما تبدیل نمی‌شود. سپس گرما ذخیره می شود و دوباره به هوای اطراف تابش می شود. نتیجه گرم شدن کف، پاهای گرم و استفاده بهتر از انرژی است.

در مقابل، گرمایش هوای اجباری به اصل طبقه بندی هوای گرم بستگی دارد. با استفاده از مثال آشیانه هواپیما، هوای گرم باید از بالا به بالا در سطح سقف تا سطح کف طبقه بندی شود. نتیجه این است که طبقات سرد، پاهای سرد و انرژی گرمایی هدر رفته در نیمه بالایی ساختمان است.

 علاوه بر راحتی بیشتر موجودات، سیستم‌های گرمایش تابشی می‌توانند در مقایسه با اکثر سیستم‌های هوای اجباری مانند بخاری‌های واحد تا ۵۰ درصد یا بیشتر در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. آیا مادون قرمز در گاراژ یا کارگاه کوچک من کاربردی است؟ آره. در واقع، چندین سیستم تابشی گاراژی خوب وجود دارد که به طور خاص برای گرم کردن مغازه های کوچک و حتی گاراژهای مسکونی از 300 تا 900 فوت مربع و ارتفاع سقف کم طراحی شده اند.

 یک تولید کننده حتی یک بخاری صنعتی گاراژی با شدت بالا بدون دریچه کوچک ارائه می دهد که همراه با براکت نصب روی دیوار، ترموستات و سیم ترموستات ارائه می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخاری را آویزان کنید و خط گاز را اجرا کنید. نیازی به برق نیست با این حال، آنها کمی رطوبت ساطع می کنند، زیرا آنها بدون دریچه هستند.

 گزینه دیگر یک سیستم تابشی است. این بخاری تهویه دار است و برای مغازه های نجاری و برای فضاهای 600 تا 1200 فوت مربع مناسب تر است. چون هواکش است، رطوبتی وارد فضا نمی شود. در حالی که بخاری های مادون قرمز می توانند تا 50٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، یکی از مزایایی که اغلب نادیده گرفته می شود راحتی موجودات است.

سال ها پیش ما یک سیستم گرمایش تابشی برای یک نمایندگی خودروی کادیلاک طراحی کردیم. جایگاه های سرویس در عقب برای بیش از 20 سال از گرمکن های هوای اجباری برای گرم کردن فضا استفاده می کردند. همانطور که بخاری ها فرسوده شدند، مالک تصمیم گرفت که باید آن را ارتقا دهد.

اما بزرگترین مزیت برای مالک بهبود راحتی و افزایش قابل توجه بهره وری کارکنان بود. یک روز صاحب خانه زنگ زد و گفت “می دانی این سیستم گرمایش لعنتی را که به ما فروختی؟ این بهترین چیز است”! وی در ادامه توضیح داد که یکی از بهترین نیروهای خدماتی او همیشه در نتیجه هوای سرد و کشنده تولید شده توسط سیستم گرمایش هوای اجباری قدیمی، از مشکلات تنفسی رنج می‌برد. برای اولین بار پس از سال ها، این کارمند زمستان سرد را تحمل نکرده بود.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

دفتر مرکزی