فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

عوامل انتخاب هیترتابشی

گرماتاب

هیترتابشی بهتر است یا گرمایش سنتی پاسخ به این سوال سخت است، اما توصیه ما در اینجا است:

اگر زمانی که نوبت به بودجه شما می رسد سقف آسمان است، ما یک سیستم هیترتابشی را پیشنهاد می کنیم. یک سیستم گرمایش تابشی گرمایش یکنواخت تری را فراهم می کند و برای محیط شما از نظر انرژی کارآمدتر است.

با این حال، نصب سیستم‌های هیترتابشی بسیار گران‌تر از سیستم‌های هوای اجباری است،

عوامل دیگری که باید هنگام انتخاب بین بخاری تابشی یا اجباری در نظر بگیرید، عبارتند از:

    هزینه های اولیه در مقابل هزینه های عملیاتی

    تطبیق پذیری سیستم

    کیفیت هوای داخل محیط شما نیاز دارد

    سطح راحتی که می خواهید

در زیر، ما به هر یک از این ملاحظات با جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت تا بتوانید ایده بهتری در مورد اینکه آیا گرمای تابشی یا هوای اجباری بهترین گزینه برای محیط شما است یا خیر.

سیستم های هیترتابشی و هوای اجباری چگونه کار می کنند؟سیستم هوای اجباری:

سیستم هوای اجباری دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد … یک سیستم گرمایشی که هوا را گرم می کند و هوای گرم شده را در اطراف محیط شما می دمد (یا نیرو می دهد). سیستم‌های هوای اجباری با کشیدن هوای سرد از خانه، گرم کردن آن و سپس انتقال آن هوا به سراسر خانه از طریق کانال کار می‌کنند.

رایج ترین سیستم های گرمایش هوای اجباری شامل کوره ها و پمپ های حرارتی است.برخلاف سیستم‌های هوای اجباری، سیستم‌های هیترتابشی هوای محیط شما را گرم نمی‌کنند، بلکه سطوح خانه را گرم می‌کنند. سیستم های گرمایش تابشی با استفاده از شبکه ای از لوله ها که از طریق برق یا آب گرم (از دیگ بخار یا آبگرمکن) گرم می شوند، کف، قرنیزها، دیوارها یا سقف شما را گرم می کنند.

این گرما مستقیماً با آن سطوح تماس پیدا می کند و از طریق تشعشع به شما منتقل می شود. به هیترتابشیمانند گرم کردن خود روی اجاق برقی فکر کنید. هیچ هوای گرمی روی شما نمی‌وزد، اما می‌توانید گرما را از خود سطح احساس کنید. اکنون که ایده بهتری در مورد تفاوت بین گرمای تابشی و هوای اجباری دارید، بیایید به عواملی که هنگام تصمیم‌گیری بهترین گزینه برای خانه شما باید در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم.

عواملی که باید هنگام انتخاب بین هوای تابشی و هوای اجباری در نظر گرفت

عامل شماره 1:

هزینه های اولیه در مقابل هزینه های عملیاتی هنگام نصب یک سیستم گرمایشی جدید دو هزینه عمده وجود دارد: هزینه اولیه و هزینه های عملیاتی.

هزینه اولیه: نصب هیترتابشی به طور قابل توجهی گرانتر از سیستم هوای اجباری است.

هزینه های عملیاتی: اگرچه نصب سیستم‌های گرماتاب بسیار گران‌تر از سیستم‌های هوای اجباری است، اما بسیار کارآمدتر از سیستم‌های هوای اجباری هستند.

این بدان معناست که هزینه راه اندازی سیستم گرمایش تابشی ماه به ماه ارزان تر خواهد بود. چرا سیستم های هیترتابشی از نظر انرژی کارآمدتر هستند؟ همانطور که در بالا ذکر کردیم، سیستم‌های هوای اجباری هوای خانه شما را گرم می‌کنند و سپس این هوای گرم شده را از طریق مجاری در سراسر محیط تان می‌دمند. کانال کشی ناکارآمد است زیرا، با گذشت زمان، هوای گرم شده در داخل کانال ها می تواند به دلایل زیر از بین برود:

نشت می کند    سوراخ ها    اتصالات ضعیف بین کانال ها    عایق ضعیف اطراف کانال ها در واقع از هوایی که از طریق یک سیستم مجرای حرکت می کند، به دلیل نشتی، سوراخ ها و کانال های ضعیف از بین می رود. با یک سیستم هیترتابشی، شما کانالی ندارید و بنابراین هیچ گرمایی را در اثر ترک، نشت یا کانال عایق از دست نمی دهید، که باعث می شود گرمای تابشی یک نوع گرمایش کارآمدتر باشد.

مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان فارس