فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

گرمایش رستوران با سیستم‌های گرمایش تابشی

arbonkafe saadatabad

گرمایش رستوران با سیستم‌های گرمایش تابشی

گرمایش رستوران با سیستم‌های گرمایش تابشی امکان استفاده بهینه از فضای باز رستوران ، ویلا، آلاچیق، روف گاردن، باغ تالار، تراس، کافی‌شاپ و … را در تمامی فصول ، بویژه فصول سرد سال امکان‌پذیر می‌سازد. امروزه افراد بیشتری تمایل به سرو غذا در رستوران‌ها و یا برگزاری جلسات و یا دورهمی‌های خود در محیط‌های آزاد دارند. صاحبان رستوران و کافی‌شاپ‌ها با استفاده از گرماتاب‌های رستورانی و یا هیترهای فضای باز می‌توانند با ایجاد شرایط مطلوب دمایی که حس آسایش را در افراد ایجاد می‌نماید، علاوه بر کسب رضایت و افزایش تعداد مشتریان خود، ساعات طولانی‌تری از روز را به ارائه‌ خدمات به مشتریان در فضای باز و فصول مختلف سال فراهم نمایند. اما کدام سیستم گرمایش تابشی جهت گرمایش رستوران مناسب‌تر است؟

 

مقایسه گرمایش رستوران و فضاهای باز توسط گرماتاب‌ها و بخاری‌های زمینی

 

ایجاد‌ شرایط مطلوب دمایی در فضای باز رستوران‌ها دارای اهمیت فراوانی است.استفاده از بخاری‌های زمینی در رستوران‌ها که درب‌ها ،دائما در حال باز و بسته شدن هستند و یا دارای فضاهای باز برای میزبانی از مشتریان هستند، به دلیل اتلاف انرژی زیاد و بازده پایین ، صرفه اقتصادی و کارایی لازم جهت گرمایش رستوران را ندارد. بخاری‌های هوای گرم با گرم‌کردن بخشی از هوا و جابه‌جایی آن در محیط سبب گرم شدن افراد می‌شود. در این روش با وزش باد و یا باز شدن درب‌ها بخش زیادی از هوای گرم شده از محیط خارج می‌شود که موجب هدر رفت انرژی هم می‌شود.حتی در محیط‌های بسته هم به علت تمایل هوای گرم به سمت بالا ، گرمایش موثری ایجاد نمی‌شود.

با استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی که از بهترین شیوه گرمایش جهت گرم کردن محیط استفاده می‌کنند علاوه بر استفاده بهینه از محیط رستوران در تمامی فصول ، تامین گرمای مورد نیاز با کمترین مصرف سوخت و هزینه را امکان‌‌پذیر می‌سازند. در شیوه گرمایش تابشی ،افراد و اجسام بطور مستقیم و بدون گرم شدن هوا ،گرم می‌شوند.در واقع این دستگاه‌ها در محل‌هایی نصب می‌شوند که افراد در میدان تشعشع امواج تابشی ساطع شده قرارگیرند و با صرف کمترین انرژی، بیشترین بازده، حاصل شود.برای گرمایش مورد نیاز جهت تامین دمای آسایش افراد در رستوران‌ها و تمامی فضاهای باز مثل باغ تالارها ،نمایشگاه‌های مبل و اتومبیل و… می‌توانید از انواع و اندازه‌های مختلف گرماتاب‌ها استفاده نمایید. درگرمایش رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها که ظاهر زیبا و شیک محیط هم ، به اندازه دمای مناسب اهمیت دارد، انتخاب گرماتاب رستورانی متناسب با مساحت و چیدمان فضا بسیار مهم است.

 

آشنایی با انواع دستگاه‌های گرمایش رستوران و فضای باز

 

سیستم‌های گرمایش تابشی با الهام گرفتن از نحوه گرمایش خورشید، گرما را به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اجسام منتقل می‌نماید. در این هیترهای تابشی و یا بخاری‌های تابشی ،حرارت ناشی از احتراق سوخت به سطوح تابشی منتقل می‌شود و گرما بصورت امواج مادون قرمز به سمت پایین تابانده می‌شود و بدون واسطه و فقط در برخورد با افراد و اشیاء، انرژی بصورت گرما آزاد می‌شود.هیترهای فضای باز که به آنها گرماتاب رستورانی و یا هیتر رستورانی هم گفته می‌شود در ارتفاع پایین‌تری نسبت به فضاهای بسته نصب می‌شوند تا بتواند گرمایش موثرتری را فراهم نمایند. انواع هیترهای رستورانی از نظر نوع کاربری به هیترهای سقفی، هیترهای دیواری و هیترهای ایستاده تقسیم می‌شوند.

گرمایش رستوران

 

انواع گرماتاب‌ فضای باز از لحاظ نوع سوخت به هیترهای تابشی برقی و هیترهای تابشی گازی تقسیم می‌شوند.بخاری‌های گازی از دو منبع گاز یعنی گاز پروپان و گاز شهری برای تولید گرما بهره می‌برند. هیترهای تابشی پروپان ، هیترهای قابل حمل(پرتابل) هستند. هیترهای تابشی پروپان مجهز به کپسول‌هایی ،حاوی گاز پروپان هستند که پس از خالی شدن کپسول ‌می‌توانید به راحتی دوباره آن را با گاز پرکنید.‌ در صورتی که فضای باز مورد نظر شما مجهز به سیم‌کشی برق یا انشعاب گاز شهری نباشد، ‌می‌توانید از این دستگاه بهره ببرید.

سیستم‌های گرمایش تابشی جهت گرمایش رستوران‌ و فضاهای باز که به آنها هیترهای فضای باز ( هیتر رستورانی ،گرماتاب رستورانی ) هم گفته می‌شود در دو نوع هیتر تابشی لوله‌ای و هیتر تابشی سرامیکی تولید می‌شوند.

هیترهای گرمایش رستوران لوله‌ای بهترین و پرکاربردترین سیستم جهت گرمایش رستوران ها و فضاهای باز می‌باشند که امکان گرمایش موضعی را فراهم می‌آورند. استفاده از آن‌ به دلیل ارزان بودن سوخت گاز بسیار مقرون‌به‌صرفه است.این بخاری‌های تابشی به دلیل نصب در سقف و عدم اشغال فضا و ایجاد گرمای یکنواخت و مطلوب در کمترین زمان، بسیار پرطرفدار هستند.

دفتر مرکزی