فاران تابش
faran Tabesh

اولین نیستیم ولی بهترینیم

در استان البرز بدون کد

0261890

نکات ضروری نصب بخاری سقفی

fuladkabirsama

نصب تابشی باید با دقت و ظرافت صورت بگیرد. این کار برای شما چندان دردسر ندارد. چرا که نصب و راه اندازی یک سیستم بخاری سقفی نه آسیبی به محیط شما وارد می کند و نه موجب می شود که شما دردسرهای زیادی را تحمل کنید. بیشترین بار این راه اندازی بر عهده نصاب می باشد. چرا که باید به خوبی اصول اولیه نصب را رعایت کند تا در نهایت سیستم به درستی نصب و راه اندازی شود و بتواند برای شما به خوبی کار کند و نیازهایی که شما دارید را به خوبی برطرف کند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در مورد نصب و راه اندازی سیستم تابشی به شما بیشتر بگوییم.

نکات لازم در نصب بخاری سقفی

زمانی که می خواهید برای نصب تابشی اقدام کنید برخی از نکات بسیار مهم هستند که باید رعایت شوند. رعایت این نکات در زمان نصب می تواند به شما این تضمین را بدهد که سیستم به درستی کار کند و از طرفی قطعات درون بخاری سقفی بتوانند بدون تحمل فشار بیش از اندازه به اندازه عمر مفید تعریف شده برای خود کار کنند. از همین رو شما نیاز دارید که این نکات بسیار مهم و ضروری را بدانید تا بتوانید نصبی بسیار موفق و مناسب را داشته باشید.

  •     شرایط استفاده

در ابتدا باید بررسی کنید که نصب بخاری سقفی در محلی که شما قصد نصب آن را دارید می تواند مفید باشد یا خیر؟ شاید برای برخی از سیستم ها محدودیت هایی در نصب در برخی از محل ها وجود داشته باشد به همین دلیل باید در اولین قدم این محدودیت ها مورد بررسی قرار بگیرند.

  •     داشتن تجهیزات مورد نیاز

برای نصب یک بخاری سقفی شما نیاز به برخی از تجهیزات دارید که باید از ابتدا آنها را فراهم کنید. یکی از این تجهیزات داشتن یک بالابر بسیار مطمئن می باشد چرا که شما باید این سیستم را در ارتفاع بالا نصب کنید.

  •     سیستم سوخت گرماتاب

برخی از سیستم های بخاری صنعتی به صورت گازی کار می کنند و برخی دیگر به صورت برقی، شما باید در ابتدا بدانید که سوخت این سیستم از چه چیزی تامین می شود. نصب تابشی باید بر اساس همین مسئله صورت بگیرد. این نکته بسیار مهمی می باشد. باید بدانید که اگر به صورت برقی کار می کند سیستم به چه میزان ورودی نیاز دارد و شما باید دقیقا شرایط را به گونه ای فراهم کنید که همان میزان ورودی مورد نیاز برای بخاری سقفیتامین شود تا هم سیستم بتواند کار کند و هم آسیب بیند. اگر از ولتاژ مورد نیاز برق کمتری به سیستم برسد ما شاهد کار نکردن بخاری لوله ای و اگر برق بیشتری برسد شاهد آسیب به سیستم خواهیم بود.

  •     محل قرار گرفتن سوئیچ روشن و خاموش

یکی دیگر از مواردی که در نصب بخاری سقفی دارای اهمیت زیادی می باشد این است که شما باید کلید روشن و خاموش کردن دستگاه را در محلی قرار دهید که دسترسی به آن هم ساده باشد و هم سریع، چرا که باید در زمان های دلخواه استفاده کنندگان بتوانند به راحتی نسبت به روشن و خاموش کردن سیستم خود اقدام کنند و برای اینکار متحمل صرف زمان و یا انرژی زیادی نشوند.

  •     تامین اکسیژن

در زمان نصب هیترتابشی باید به این نکته توجه داشته باشید که سیستم شما نیاز به احتراق دارد و این امر امکان ندارد مگر این که اکسیژن مورد نیاز تامین شود. به همین دلیل باید میزان اکسیژن رسانی محل را مورد بررسی قرار دهید. اگر اکسیژن در محل به اندازه کافی وجود ندارد شما باید این اکسیژن را به روش های دیگری تامین کنید. باید هم از روش های دیگر برای جایگزین کردن اکسیژن با خبر باشید و هم باید به خوبی بتوانید این کار را انجام دهید تا از عملکرد صحیح بخاری سقفی به خوبی مطمئن شوید. در غیر این صورت امکان دارد برای شما مشکلاتی به وجود آید و در نهایت نتوانید نصب موفقی را تجربه کنید. از همین رو باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید تا از عملکرد صحیح تابشی مطمئن شوید.

سخن پایانی

نصب بخاری تابشی باید با دقت کافی صورت بگیرد و باید در این امر اصولی رعایت شود که رعایت آنها ضمانت کارکرد صحیح و اصولی دستگاه می باشد. اگر به هر دلیلی در این امر موفق عمل نکنید سیستم برای شما به خوبی کار نخواهد کرد. از همین رو توصیه می کنیم برای نصب با مراکز معتبری مانند فاران تابش هماهنگ کنید.

 مزایای سیستم گرمایش تابشی

نمایندگی استان مرکزی